سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
مهر امام رضا(علیه السلام)
سه شنبه 87 اردیبهشت 17 :: 12:43 صبح ::  نویسنده : تقی عابدی

  شرایط ضامن های متقاضیان تسهیلات نقدی ازدواج

1.                   در صورتیکه متقاضی دریافت تسهیلات کارمند رسمی دولت باشد ارائه گواهی اشتغال و تعهد کسر اقساط از سازمان متبوع وی کفایت می نماید ، در هر صورت ارائه آخرین فیش حقوقی و حکم کارگزینی متقاضی استفاده کننده از تسهیلات الزامی است.

2.                   چنانچه متقاضی دریافت تسهیلات کارمند رسمی دولت نباشد معرفی یا کارمند رسمی دولت به عنوان ضامن و رعایت ضوابط مندرج در بند 1 به جز عبارت کسر اقساط ( در قبال ضامن ) کفایت می نماید.

3.                   معرفی یک نفر کاسب ( دارای جواز کسب معتبر تا دوره پرداخت ) مورد تایید بانک عامل به عنوان ضامن کفایت می نماید.

4.                   معرفی یک نفر دارنده حساب معتبر فعال در یکی از شعب سیستم بانکی ( دولتی یا خصوصی ) به عنوان ضامن با تایید رئیس شعبه پرداخت کننده تسهیلات ، صرفا ً در صورت داشتن اجازه برداشت اقساط معوق از حساب ضامن ( در بانک ذیربط ) کفایت می نماید.

5.                   در مورد متقاضیان تسهیلات در مناطق روستایی با امضاء قرار داد لازم الاجرا توسط ضامن که صلاحیت ضامن مورد تایید شعبه و شورای اسلامی روستا ( ممهور به مهر شورا ) باشد کفایت می نماید.
توضیح : تکمیل و تحویل فرمهای ارائه شده از سوی بانک توسط متقاضی ضروری می باشد.
  شرایط ضامن های متقاضیان تسهیلات نقدی به همراه خرید کالای ایرانی      

o        چنانچه متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج کارمند رسمی یا پیمانی (دولت ، نیروهای نظامی و انتظامی، نهادها و موسسات ، عمومی (نظیر شهرداری و بنیاد ، کمیته امداد ، هلال احمر) بانک ها و موسسات مال و اداری و ...) باشد ، ارائه گواهی کسر اقساط از سازمان مربوطه ، به همراه ارائه آخرین فیش حقوق ، و حکم کارگزینی کفایت می کند و نیاز به اخذ ضامن نمی باشد .

o        چنانچه متقاضی یکی از اشخاص بند فوق نباشد و یا دارای شغل آزاد و ... باشد تبازپرداخت تسهیلات این افراد فقط به یکی از صور زیر می باشد :

1.       ضمانت یک نفر ( کارمند رسمی ، پیمانی ، بازنشسته دولت ، نیرو های نظامی و انتظامی ، نهاد ها و موسسات عمومی (نظیر شهرداری ، بنیاد ، کمیته امداد ، هلال احمر ) ، موسسات مالی و اعتباری و بانک ها و ... ، کارگر یا کارمند شرکت های تولیدی صنعتی بزرگ و فعال بدون ارائه گواهی کسر اقساط از سازمان مربوطه ) ، با ارائهآخرین فیش حقوقی و حکم کارگزینی .

2.       ضمانت یک نفر کاسب دارای پروانه کسب که در زمان اعطای تسهیلات دارای اعتبار و کسب آن دایر باشد .

3.       ضمانت یک نفر دارای حساب جاری فعال و خوش حساب که به تایید شعبه دارنده حساب ضامن نزد بانک های دولتی و غیر دولتی رسیده باشد ( همراه با پرینت حساب ممهور به مهر شعبه دارنده حساب ).

4.       در مورد متقاضیان تسهیلات در مناطق روستایی ضمانت یک نفر ساکن روستا که اهلیت و ضلاحیت او توسط شورای اسلامی روستا تایید شود (ممهور به مهر شورا).

  مدت بازپرداخت تسهیلات و کارمزد      

مدت بازپرداخت تسهیلات 36 ماهه و اقساط بازپرداخت ماهیانه خواهد بود.

o        نرخ کارمزد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برابر مقررات جاری در ال حاضر 4 درصد در سال می باشد.




موضوع مطلب :


سه شنبه 87 اردیبهشت 17 :: 12:40 صبح ::  نویسنده : تقی عابدی

شرایط عمومی متقاضیان تسهیلات ازدواج  

خواهشمند است قبل از ورود به فرم ثبت نام جهت ارسال اطلاعات ، این موارد را به دقت مطالعه فرمایید 

برای ثبت نام در این سایت نیاز به مراجعه به هیچ فرد یا سازمانی نیست . شما در هر ساعت از شبانه روز می توانید در این سایت ثبت نام کنید . چنانچه از منزل یا محل کار ثبت نام می کنید هیچ هزینه ای ندارد و اگر از نزدیکترین کافی نت به محل سکونت خود ثبت نام کنید فقط لازم است هزینه کافی نت را بر طبق تعرفه پرداخت نمایید . صندوق مهر امام رضا (ع) با هیچ شخص حقیقی ، حقوقی و هیچ کافی نتی قرارداد ندارداین روش ثبت نام ، فقط مخصوص کسانی است که قبلاً از طریق پست ثبت نام نکرده اند
کسانی که قبلا ثبت نام کرده اند نیازی به ثبت نام در این سایت ندارند .

   مدارک زیر را قبل از ورود به فرم ثبت نام آماده کنید تا برای ورود اطلاعات ، معطل نشوید .

  • سند ازدواج
  • اصل شناسنامه
  • کارت ملی
  • آدرس کامل پستی
  • کد پستی 10 رقمی
  • تلفن منزل
  • تلفن قابل دسترس
    با توجه به آنکه لازم است هنگام مراجعه به دفاتر صندوق کد رهگیری خود را ارائه نمایید ، خواهشمند است ، پس از ثبت نام ، کد رهگیری خود را یادداشت نموده و به خاطر بسپارید
      
    شرایط عمومی متقاضیان به شرح ذیل می باشد :
    1.       دارا بودن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران
    2.       تاریخ ثبت ازدواج باید از 24/4/1385 به بعد بوده و بیش از یک سال از تاریخ آن نگذشته باشد.
    3.       دارا بودن شماره ملی و کد پستی محل سکونت متقاضی ( متقاضیان باید در شهرستان محل سکونت خود ثبت نام نمایند.
    4.       ارائه معرفی نامه صندوق مهر امام رضا (ع) توسط هریک از زوجین جهت دریافت تسهیلات الزامی است.
    5.       پرداخت تسهیلات تنها یکبار و برای ازدواج اول می باشد.
    6.       میزان تسهیلات قرض الحسنه پرداختی :
    o        میزان تسهیلات قرض الحسنه نقدی پرداختی به هر یک از زوجین 10 میلیون ریال و جمعاً 20 میلیون ریال می باشد و در صورتی که متقاضیان قبل از ثبت نام در صندوق مهر امام رضا (ع) از بانک های عامل تسهیلات دریافت کرده باشند ، تسهیلات مذکور به آنان تعلق نخواهد گرفت .
    o        میزان تسهیلات قرض الحسنه نقدی پرداختی به هر یک از زوجین 10 میلیون ریال و تسهیلات خرید کالای ایرانی 10 میلیون ریال و جمعاً 20 میلیون ریال می باشد . در صورتیکه متقاضی از طریق صندوق و یا سیستم بانکی اقدام به دریافت تسهیلات ازدواج نموده باشد ، مشمول دریافت این تسهیلات نخواهد بود .
    7.       در صورتیکه هریک از زوجین به سن قانونی ( 18 سال تمام ) نرسیده باشند تسهیلات به ولی یا قیم قانونی آنها پرداخت خواهد شد. 

  روش های ثبت نام تسهیلات ازدواج 

     ثبت نام تسهیلات ازدواج به سه صورت انجام می گیرد :

1.                   ثبت نام از طریق پست : در این روش متقاضیان ازدواج با مراجعه به باجه های پستی سراسر کشور و با پرداخت 10،000 ریال فرم ثبت نام ازدواج را دریافت می نمایند.، پس از تکمیل فرم های ثبت نام ، متقاضی فرم تکمیل شده را بهمراه مدرک فوق الکذر به اداره پست تحویل وی دهد ، متصدی اداره پست بعد از کنترل و تطبیق مندرجات فرم ثبت نام متقاضی با مدارک وی ، کپی کارت ملی متقاضی را ضمیمه فرم ثبت نام نموده و سایر مدارک را به متقاضی عودت می دهند و قسمت بالای سمت چپ فرم را ممهور به مهر اداره پستی نمایند ، اداره پست فرمهای ثبت نام متقاضیان را حداکثر ظرف مدت 48 ساعت به دفاتر صندوق مهر امام رضا (ع) در استان ها و شهرستان ها تحویل می دهند. دفاتر صندوق در استان ها و شهرستان ها پس از ورود اطلاعات ، معرفی نامه متقاضیان را در دو نسخه ( متقاضی ، بانک ) چاپ و برای متقاضی و بانک عامل ارسال می نمایند. متقاضیان پس از دریافت معرفی نامه خود جهت تشکیل پرونده و تکمیل مدارک به شعب بانکهای معرفی شده مراجعه می نمایند.
تبصره : متقاضیان می توانند فرمهای ثبت نام تسهیلات ازدواج را از دفاتر پستی ، دفاتر ازدواج ، فرمانداری ها و ... تهیه نمایند و پس از تکمیل فرم ثبت نام آنرا به همراه مدارک مندرج فوق به دفاتر صندوق در شهرستان ها و استان ها تحویل نمایند. متصدی صندوق در مراکز استانی و شهرستانی اقدام به کنترل فرم ثبت نام متقاضی با مدارک وی و ورود اطلاعات متقاضی به سایت صندوق بر اساس روش فوق الذکر و صدور معرفی نامه می نماید. متقاضی می تواند مهرفی نامه خود و نسخه مربوط با بانک را از صندوق تحویل بگیرد و یا صندوق معرفی نامه متقاضی را به آدرس وی و به بانک عامل ازسال نماید.

2.                   ثبت نام از طریق دفاتر صندوق : در این روش متقاضی با به همراه داشتن مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام به دفاتر صندوق در مراکز استانی و شهرستانی مراجعه نموده و با دریافت فرم ثبت نام ازدواج و تکمیل آن ، فرم تکمیل شده را در اختیار متصدی صندوق قرار می دهد ، در این روش کنترل مندرجات فرم ثبت نام ازدواج متقاضیان با مدارکشان توسط صندوق صورت می گیرد ، سپس صندوق با استفاده و بهره گیری از روش های فوق الذکر اقدام به ورود اطلاعات متقاضیان می نماید. متقاضیان در این روش می توانند معرفی نامه های خود را یا از طریق مراجعه حضوری به دفاتر صندوق دریافت نمایند که در این روش دو معرفی نامه یکی مربوط به خود متقاضی و دیگری مربوط به بانک می باشد به وی تحویل داده می شود ، معرفی نامه مربوط به بانک در پاکت در بسته و پلمپ شده ممهور به مهر برجسته صندوق تحویل متقاضی می گردد و یا صندوق معرفی نامه متقاضیان و بانک را از طریق پست ارسال می نماید.

3.                   ثبت نام از طریق سایت صندوق : در این روش متقاضی با مراجعه به سایت و پر کردن فرم ثبت نام کد رهگیری خود را دریافت کرده سپس با در دست داشتن مدارک به نزدیکترین شعبه صندوق در شهر محل سکونت خود مراجعه نموده و نسبت به طی ادامه مراحل ثبت نام خود اقدام می نماید.




موضوع مطلب :


سه شنبه 87 اردیبهشت 17 :: 12:35 صبح ::  نویسنده : تقی عابدی

8.       در قسمت تحصیلات متقاضیان باید سطح تحصیلات، رشته تحصیلی و تاریخ اخذ مدرک تحصیلی را ثبت نمایند.

9.       در قسمت مهارت، در صورتیکه متقاضی دارای مهارت خاصی می‌باشد. گزینه "بلی" را انتخاب می نماید با انتخاب گزینه "بلی" در قسمت فعال شده، عنوان مهارت خود را اعلام می‌نماید. نهاد آموزش‌دهنده باید به صورت تایپ حروف وارد گردد. در غیر اینصورت و با انتخاب گزینه "خیر" قسمت عنوان مهارت و نهاد آموزش‌دهنده به صورت غیرفعال خواهند بود.
تذکر: در این قسمت مدارک مهارتی قابل قبول است که از محل سازمان فنی‌و حرفه‌ای، کارو دانش و دیگر مراکز معتبر آموزشی اخذ گردیده باشد.

10.   در قسمت تجربه‌کاری، متقاضی باید عنوان مهارتهایی که بصورت تجربی فرا گرفته است را با ذکر محل کار اعلام نماید. متقاضیان اشتغال شهری در زمان مراجعه به صندوق باید مهارتهای تجربی خود را از تأییدیه اتحادیه یا صنف مورد نظر ارائه دهند و متقاضیان اشتغال روستایی می‌باید تأییدیه شورای روستا مبنی بر کسب مهارتهای تجربی خود را به صندوق ارائه نمایند در صورتیکه متقاضی مهارت تجربی ندارد باید گزینه "خیر" را انتخاب کند.

11.   متقاضی باید در قسمت وضعیت بیکاری، مدت زمان بیکاری خود را به ماه ثبت کند، علت بیکاری خود را مشخص نموده و در صورتی که تحت پوشش بیمه ایی خاص می‌باشد آنرا مشخص نماید.

12.   کسب و کار: نوع فعالیتی است که متقاضی برای راه‌اندازی آن اقدام می‌نماید. متقاضی وضعیت، نوع و گروه کسب و کار خود را در این قسمت انتخاب می‌نماید. به این صورت که ابتدا باید وضعیت کسب و کار خود اعم از «خانگی یا خویش‌فرمایی» را انتخاب نماید. سپس یکی از پنج نوع کسب و کار اعم از « صنعتی، کشاورزی، خدماتی، خدمات کشاورزی و صنایع دستی» را انتخاب می‌نماید.
تذکر1 : کسب کار خانگی نوعی فعالیت است که امکان انجام آن در خانه امکان‌پذیر است و نیاز به مجوز از سازمانهای مربوطه ندارد.
تذکر2 : کسب و کار خویش‌فرمایی نوعی فعالیت است که امکان انجام آن در محیط‌های تجاری و با ارائه مجوز امکان‌پذیر است.
تذکر3 : متقاضیان که در صدد انتخاب فعالیتهای مربوط به دامداری می‌باشند باید عنوان کسب و کار کشاورزی را انتخاب کنند. سپس در گروه کسب وکار عنوان فعالیت مربوطه را انتخاب می‌نمایید.
تذکر4 : متقاضیانی که درصدد انتخاب فعالیتهای همچون فروشگاهها می‌باشند باید عنوان کسب و کار خدماتی را انتخاب نمایند.
در قسمت بعد متقاضی باید میزان تسهیلات مورد نیاز خود را مشخص نماید و همچنین مشخص کند با تسهیلاتی که دریافت می نماید چه تعداد نیرو را جذب خواهد کرد.
تذکر5 : میزان تسهیلات درخواستی حداکثر 000/000/100 ریال می‌باشد که به نسبت کسب و کار انتخابی متغیر می‌باشد.

13.   در قسمت مشخصات محل سکونت پس از انتخاب شهر یا روستا، استان، شهرستان و بخش مربوطه را مشخص کنید در صورتیکه متقاضی ساکن روستا می‌باشد نام روستای خود را تایپ نماید.
متقاضی آدرس پستی خود را بصورت کامل تایپ نموده نام کوچه و خیابان خود را باید بگونه‌ایی ثبت کند که اهالی منطقه آنرا تأیید نمایند.
متقاضی باید کدپستی را بدون هیچ علامتی اعم از (/) و (-) بصورت کامل وارد نماید.
متقاضیان الزاماً باید یک شماره تلفن ثابت یا همراه را در قسمت مربوطه ثبت نمایند. در صورتیکه تلفن ثابت خود را ثبت می‌کنند باید در قسمت تلفن، کد مربوطه را در کادر کوچک و شماره را در کادر بزرگ ثبت کنند.
تذکر : متقاضیان شهرستان تهران باید شماره تلفن خود را بصورت هشت رقم کامل وارد نمایند.
متقاضیانی که قصد وارد کردن شماره تلفن همراه را دارند باید کد و شماره را پیوسته وارد نمایند به عنوان مثال: ...0912247 وارد نمایند.
متقاضی تاریخ تنظیم فرم ثبت نام را بصورت انتخاب شماره روز، ماه و سال ثبت می‌نماید.
متقاضیان در پایان کد امنیتی را در کادر ذیل کد امنیتی به شکلی که ثبت شده (حروف بزرگ و کوچک رعایت گردد) درج نموده و دکمه ثبت را کلیک نمایند.
تذکر مهم : چنانچه اطلاعات وارد شده توسط متقاضی اشتباه باشد که منجر به کسب امتیاز آن گردد و یا نتواند مدارک مثبته لازم را ارائه نماید از پرداخت تسهیلات به وی جلوگیری بعمل خواهد آمد و حق هیچگونه اعتراضی نخواهد داشت.

14.   امتیاز بندی بر اساس میزان اعتبار هر استان و شهرستان صورت می پذیرد . لذا ثبت نام هیچگونه تعهدی برای صندوق ایجاد نخواهد کرد و صندوق در رد یا قبولی طرح ها مخیر است.




موضوع مطلب :


سه شنبه 87 اردیبهشت 17 :: 12:34 صبح ::  نویسنده : تقی عابدی
 راهنمای ثبت نام :

   خواهشمند است قبل از ورود به فرم ثبت نام جهت ارسال اطلاعات ، این موارد را به دقت مطالعه فرمایید .

1.       کدملی خود را بصورت صحیح و بدون علامت (/) و (-) به صورت ده‌رقمی وارد نمایید
تذکر : وارد کردن کدملی الزامی است. در صورت عدم ثبت صحیح کد ملی به ثبت‌نام انجام شده ترتیب اثر داده نخواهد شد.

2.       نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، سری شناسنامه و تاریخ تولد خود را مطابق با مشخصات شناسنامه‌ایی خود ثبت نمایید لازم به ذکر است مسئولیت هرگونه عدم تطابق مشخصات بر عهده متقاضی می‌باشد.
تذکر: سری شناسنامه شما در قسمت بالای سمت راست تمام صفحات شناسنامه درج شده است.

3.       جنسیت خود را با علامت دار نمودن قسمت مربوطه مشخص نمایید.

4.       وضعیت تأهل خود(مجرد، متأهل)در قسمت مشخص شده اعلام نمایید. وضعیت تأهل هر یک از متقاضیان باید با شناسنامه ایشان مطابقت داشته باشد.
تذکر1 : در این سیستم ثبت‌نام، متقاضیان زن که بهر دلیل همسر خود را از دست داده باشند متأهل محسوب می‌شوند. اگر سرپرست خانوار می‌باشید باید در قسمت سرپرست خانوار عنوان "بلی" را انتخاب نمایید که در این صورت وضعیت همسر نیز باید مشخص گردد. در غیر اینصورت انتخاب عنوان "خیر" کفایت می‌کند.
تذکر2 : متقاضیان زن متأهل که بهر دلیل خود را سرپرست خانوار معرفی کردند باید مدارک مربوطه از مراجع ذیصلاح را ارائه نمایند. بعنوان مثال: اگر کسی که وضعیت همسر "فوت شده" را انتخاب می‌نماید ارائه گواهی فوت همسر الزامی است.
تذکر3 : متقاضیان زن مجردی که خود را خود سرپرست معرفی می‌نمایند باید وضعیت شغلی والدین خود را در قسمت مربوطه مشخص نمایند. دراین قسمت نیز ارائه مدارک مثبته از مراجع ذیصلاح الزامی است.
ذکر4 : متقاضیان زن اعم از مجرد یا متأهل در صورتیکه خود را سرپرست خانوار اعلام می‌نمایند و در وضعیت همسر یا والدین عنوان "زندانی" را انتخاب می‌نمایند باید مدارک مثبته از سازمان زندانها مبنی بر محکومیت آنها را ارائه نمایند در غیر اینصورت به عنوان سرپرست خانوار شناخته نخواهند شد.
تذکر5 : متقاضیان زن اعم از مجرد یا متأهل در صورتیکه در قسمت سرپرست خانوار عنوان "خیر" را انتخاب نمایند وضعیت همسر و والدین به صورت غیرفعال خواهد بود.(امکان انتخاب وجود ندارد)

5.       در صورتی‌که متقاضیان تحت پوشش هر یک از نهادهای حمایتی می‌باشند عنوان نهاد را انتخاب نمایند. ارائه معرفی‌نامه از نهاد مربوطه به صندوق مهر امام رضا(ع)در زمان ارائه مدارک الزامی می‌باشد.

6.       متقاضیان مرد باید وضعیت نظام‌وظیفه خود را در قسمت مربوطه اعلام نمایند. ارائه مدرک نظام‌وظیفه اعلام شده در مرحله اول ثبت‌نام در زمان ارائه مدارک الزامی است.

7.       متقاضیان (اعم از مرد یا زن) وضعیت شغلی همسر خود را مشخص نمایند.




موضوع مطلب :


سه شنبه 87 اردیبهشت 17 :: 12:32 صبح ::  نویسنده : تقی عابدی

شرایط عمومی متقاضیان
الف- شرایط عمومی:

1.       متقاضیان فاقد کسب وکار مستقل باشند و یا در زمان ثبت‌نام شاغل نباشند.
توضیح1 : کسانیکه دارای بیمه هستند، چنانچه صندوق در هر مرحله از مراحل اعطای وام به استعلام افراد دست پیدا کند از پرداخت وام جلوگیری و در صورت پرداخت، کل دین با جریمه تبدیل به حال می‌گردد.
توضیح2 : افرادیکه بصورت شاگرد در محل کسب و کار دیگران فعالیت می‌نمایند در صورت نداشتن بیمه به منظور راه‌اندازی کسب و کار مستقل می توانند ثبت‌نام نمایند و همچنین در صورت داشتن بیمه با دادن تعهد که بیمه ایشان از کارگری توسط کارفرما قطع و به بیمه کارفرمایی تبدیل گردد می توانند ثبت‌نام نمایند.
توضیح3 : افراد بازنشسته واجد شرایط ثبت‌نام نمی‌باشند.
توضیح4 : تسهیلات به توسعه کارگاه تعلق نمی‌گیرد.

2.       متقاضیان حداقل دو سال سابقه کار مرتبط با فعالیت انتخابی خود داشته باشند.

3.       افرادی که دارای مدارک تحصیلی، فنی‌و‌حرفه‌ای، کارو دانش و دیگر مراکز معتبر آموزشی مرتبط ‌با فعالیت انتخابی باشند.

4.       ارائه طرح کسب و کار برای متقاضیان به منظور راه اندازی طرح موردنظر الزامی است.

5.       دانشجویان در هر مقطع از تحصیلات واجد شرایط وام نمی‌باشند.

6.       داشتن کارت پایان خدمت برای متقاضیان مرد الزامیست.

7.       متقاضیان با دریافت وام دوشغله نگردند.

8.       زنان علاوه بر دارا بودن شرایط فوق لازم است یکی از شرایط زیر را برای ثبت‌نام داشته باشند:
الف- سرپرست خانوار باشند؛
8-1-
الف- شوهر از دست داده باشد.
8-2-
الف- شوهر از کار افتاده باشد.
8-3-
الف- شوهر زندان باشد.
توضیح: زنانی که تحت تکفل همسر شاغل می‌باشند واجد شرایط ثبت‌نام نمی‌باشند.
ب- خود سرپرست باشند:
8-1-
ب- پدر ازکارافتاده باشد.
8-2-
ب- دخترانی که پدر فوت کرده باشد.
8-3-
ب- دخترانی که خانواده آنها جزء دهکهای درآمدی پایین جامعه باشد.
توضیح: ازکارافتادگی افراد توسط مراجع ذیصلاح تأیید و به صندوق ارائه می‌گردد.

9.       متقاضیان قبلاً از تسهیلات صندوق فرصتهای شغلی سابق یا توسعه اشتغال روستایی سابق و یا قرض‌الحسنه اشتغال بانکها(ماده 56 و ...) استفاده نکرده باشند، در غیر اینصورت در هر مرحله از مراحل وام استعلام محرز شود به متقاضی تسهیلات پرداخت نخواهد شد یا کل دین با جریمه تبدیل به حال خواهد شد.

10.   واریز حداقل 20% آورده اولیه متقاضی به حساب قرض‌الحسنه خود در سرفصل صندوق مهر امام رضا(ع) نزد بانک عامل مربوطه الزامیست.

11.   سن متقاضیان حداقل 20 و حداکثر 55 سال تمام قابل قبول است.

12.   امتیاز بندی بر اساس میزان اعتبار هر استان و شهرستان صورت می پذیرد . لذا ثبت نام هیچگونه تعهدی برای صندوق ایجاد نخواهد کرد و صندوق در رد یا قبولی طرح ها مخیر است.

ب- فرایند ثبت نام تا پرداخت تسهیلات:

زمان ثبت‌نام و ارائه مدارک مثبته و تکمیل پرونده حداکثر60 روز می‌باشد بعد از این مدت، درخواست وام متقاضی کان لم یکن تلقی می گردد. جزییات به شرح زیر است:

1.       زمان ثبت‌نام برای متقاضیان 15 روز.

2.       پالایش و امتیاز دهی و اعلام لیست اسامی به استانها 10 روز.

3.       مصاحبه و بررسی محلی و اعلام تأیید یا رد متقاضیان توسط صندوق 6 روز.

4.       ارائه طرح توسط متقاضی و بررسی و اعلام آن توسط صندوق 6 روز.

5.       ارائه مدارک و تکمیل پرونده توسط متقاضی 10 روز.

6.       پرداخت تسهیلات توسط صندوق 7 روز.

  




موضوع مطلب :


یکشنبه 87 اردیبهشت 8 :: 11:47 صبح ::  نویسنده :

مصاحبه با جناب آقای محمد علی خادمی  مدیر عامل صندوق مهر امام رضا (ع) شهرستان خمینی شهر

در خصوص عملکرد سالهای 1385و1386سوال شد و نامبرده در این خصوص توضیح دادند که :

آمار تسهیلات ازدواج و خرید کالای ایرانی از بدو تاسیس صندوق در تیرماه 1385 تا پایان سال 1386 تعداد 8399 نفر متقاضی تسهیلات ازدواج به بانکهای عامل معرفی  که تا پایان سال گذشته بیش از 6000 نفر از تسهیلات ویژه ، بهره مند شده اند .

وی افزودند از مجموع 406 نفر متقاضی تسهیلات کالای ایرانی 146 نفر موفق به دریافت تسهیلات گردیده اند و مابقی آنان در حال تشکیل یا تکمیل پرونده خود در بانکهای عامل می باشند .

خادمی همچنین گفتند، در پایان سال گذشته با لوح تقدیر و هدیه ای مناسب از روسای بانکهای عامل تقدیر بعمل آمد. ایشان خاطر نشان کردند با عنایت به تراکم جمعیت در این شهرستان که براساس سر شماری نفوس سال 1385 رقم 287000 نفر می باشد افزایش بودجه اشتغال یک ضرورت است و می تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال بوده  و بروز استعدادهای اشتغالزایی را برای اکثر جوانان در این شهرستان فراهم آورد .

در پایان اظهار امیدواری کردند با تحقق این درخواست در سال نوآوری و شکوفایی بتوانند شاهد به ثمر نشستن منویات مقام معظم رهبری باشند .




موضوع مطلب :


جمعه 87 اردیبهشت 6 :: 2:38 صبح ::  نویسنده :

 سخن مدیر عامل
 با نام خدای بزرگ و با درود و صلوات بر محمد و آل محمد (ص) نخستین جلسه هیات دولت جمهور ی اسلامی ایران بعد از انتخاب آقای دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور محبوب و مردمی ایران در سال 1383 و در جوار ملکوتی و مضجع مطهر حضرت رضا (ع) گویای این واقعیت ملموس بود که رئیس جمهور محترم اهداف متعالی را در خصوص سامان دهی به مشکلات جوانان عزیز این کشور که از سرمایه های اصیل و نجیب و پشتوانه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشند دنبال می کند و در این راستا نهادی را تحت نام مقدس حضرت رضا (ع) پایه ریزی کرد که از برکات آن همواره جوانان عزیز این مرزو بوم بهره مند شوند که نهایتا شالوده این هدف مقدس در تیرماه سال 1385 و در سالروز میلاد حضرت زهرا (س) واقعیت عینی یافت و صندوق مهر امام رضا (ع) در سراسر کشور به دست توانمند ایشان افتتاح گردید که امید است همچنانکه در اساسنامه این صندوق تحت عنوان ازدواج ، اشتغال و مسکن جوانان پیش بینی گردیده است با همت بلند رئیس جمهور محترم و دلسوزی و همراهی مجدانه کلیه مسوولین محترم نظام بخشی از مشکلات این قشر عظیم مرتفع گردد .لازم به یادآوری است در طول 7 ماه از فعالیت این صندوق تنها دراین شهرستان 3027 نفر ثبت نام ویژه ازدواج انجام گرفته و طبق آخرین آمار دریافتی از بانکها ی عامل بتعداد 1200 نفر رقمی بالغ بر 200/1 میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت گردیده است . ضمنا در اواخر بهمن ماه سال جاری بودجه ای حدود 300میلیون تومان برای اشتغال جوانان در سه روستای اصغر آباد ، قلعه امیریه و تیرانچی اختصاص یافت و تاکنون پرونده67 نفر از متقاضیان وام اشتغال در این سه روستا به اصفهان ارسال گردیده که انشاءالله این رقم بزودی در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت .ضمنا از مسولین ادارات وروسای شعب  بانکهای عامل(کشاورزی ، ملت ، ملی ، سپه و تجارت ) که با این صندوق نهایت همکاری را داشته اند کمال تشکر را داردو از بانکهای عامل انتظاراین است که کلیه ثبت نام شدگان وام ازدواج حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه سال 86 از تسهیلات وام ازدواج بهره مند شوند .  والسلام. / محمد علی خادمی/ اسفندماه 1385
مراحل اجرایی اعطای تسهیلات   قرض الحسنه ازدواج
به منظور ایجاد هماهنگی و لزوم وحدت رویه در گردش کار اعطای تسهیلات و پیشگیری از مراجعات غیر ضروری متقاضیان به بانک های عامل،نمایندگی های صندوق و دفاتر پستی،روند کاری پیش بینی شده به شرح زیر جهت اجرا،ابلاغ میگردد متقاضیانی که تاریخ ازدواج آنها 24/4/1385 و پس از آن میباشد ، می توانند برای استفاده از تسهیلات ازدواج به دفاتر پستی سراسر کشور مراجعه و فرم ثبت نام تسهیلات ازدواج را به صورت رایگان دریافت نمایند.*متقاضی ، فرم ثبت نام را بر اساس مشخصات شناسنامه و سند ازدواج بصورت کامل با ذکر کد ملی و کدپستی تکمیل و به همراه اصل شناسنامه و سند ازدواج برای تطبیق به دفتر پست ارائه می نماید.*پست پس از تائید اطلاعات مندرج در فرم و ثبت نام آنها در بانک اطلاعاتی صندوق ، فرم های تائید شده را به دفتر صندوق شهرستان ارسال می نماید.*صندوق شهرستان با مراجعه به سیستم ازدواج در سایت مهر امام رضا (ع) معرفی  - نامه ی متقاضی به بانک را در سه نسخه تهیه و جهت تحویل به متقاضی و بانک عامل به اداره پست شهر ستان ارسال مینماید.*متقاضی با دریافت معرفی نامه ، همراه با مدارک مورد نیاز ، به شعبه ی بانک عامل جهت تشکیل پرونده تسهیلاتی مراجعه مینمایند . *توضیح? : تکمیل فرم ثبت نام از جمله کد ملی ، شماره سریال شناسنامه و کد پستی الزامی است *توضیح? :در صورت کامل بودن مدارک متقاضی تسهیلات مورد نظر حتی الامکان در همان روز به حساب متقاضی واریز خواهد شد.
ضمانت تسهیلات ازدواج طبق یکی  ازموارد ذیل انجام می پذیرد :
الف - اگر وام گیرنده کارمند رسمی باشد ارائه گواهی کسر اقساط از سازمان مربوطه کفایت مینماید .  ب- اگر وام گیرنده کارمند رسمی نباشد ضامن میتواند یکی از بند های ذیل باشد :*یک نفر کارمند رسمی باشد. *یک نفر کاسب جواز کسب دار معتبر باشد. *یک نفر دارای حساب معتبر (خوش حساب)نزد یکی از بانک ها ی عامل معرفی شده باشد. *در مناطق روستایی یک نفر از اهالی روستا باشد که اهلیت وی به تائید شورای اسلامی روستا برسد.
مراحل پرداخت تسهیلات ازدواج در صندوق مهر امام رضا (ع)
مراجعه متقاضی به دفاتر پستی (با همراه داشتن شناسنامه ، اصل سند ازدواج ، کد ملی و کد پستی) و دریافت و تکمیل فرم ثبت نام وام ازدواج به صورت کامل * ثبت مشخصات به صورت آنلاین از طریق سایت اینترنتی www.MehreReza.Ir و درج شماره پرونده اینترنتی در فرم ثبت نام(شماره پرونده پس از ثبت نام به صورت آنلاین توسط سیستم تولید میشود( * صدور معرفی نامه به بانک توسط مدیران شهرستان به صورت آنلاین و ارسال از طریق دفاتر پستی به متقاضیان * تشکیل پرونده تسهیلاتی در بانک عامل طبق ضوابط تفاهم نامه منعقده بین بانک و صندوق * اعلام فهرست دریافت کنندگان تسهیلات از طریق بانک عامل به صندوق شهرستان
گزارش آماری متقاضیان تسهیلات ازدواج استان اصفهان شهرستان خمینی شهر:
*  متقاضیان معرفی شده به بانک               2605
* متقاضیان معرفی نشده به بانک                 422

*کل متقاضیان                                        3027
صندوق مهر امام رضا(ع) به هفت هزار و 710 متقاضی، تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرد
از ابتدای سال جاری صندوق مهر امام رضا (ع) با 21 سازمان تفاهمنامه همکاری مشترک امضا کرده است.به گزارش ایلنا، به نقل از حوزه اطلاع رسانی وزارت کار و امور اجتماعی، بر اساس این تفاهمنامه ها به هفت هزار و 710 متقاضی معرفی شده از سوی این سازمانها، تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده که بیشترین آنها مربوط به سازمانهای حمایتی بوده است. بالاترین میزان تسهیلات به کارگاه های خیاطی، گلدوزی، پرورش گوسفند و خدمات حمل و نقل پرداخت شده و کمترین میزان نیز به خدمات بنایی، فروشگاه لوازم آرایشی، بهداشتی و کارگاه تولید تیرچه، بلوک تعلق گرفته است.




موضوع مطلب :


جمعه 87 اردیبهشت 6 :: 2:33 صبح ::  نویسنده :

نشست مدیران عامل بانک‌های دولتی با مدیر عامل صندوق مهر امام رضا(ع)
در این جلسه ، خلیل یسایی ضمن قدردانی از همکاری بانکها اظهار امیدواری کرد که تفاهم‌نامه‌های فیمابین ، هر چه سریعتر اجرایی شود.وی گفت: صندوق مهر امام رضا مصمم است مناسبترین خدمات را به متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و اشتغال ارائه نماید و امیدواریم با مساعدت بانک‌ها منابع لازم برای این تسهیلات همچنان فراهم گردد. یسایی افزود: صندوق مهر امام رضا(ع) تا کنون وام‌های ازدواج را با مساعدت سیستم بانکی به صورت نقدی پرداخته است .
یسایی: بانک ها همکاران صندوق هستند
نشست مشترک مدیران- بانک های دولتی استان مرکزی با مدیرعامل و معاونین ومدیران صندوق مهر امام رضا(ع) بعداز ظهر چهارشنبه در محل استانداری استان مرکزی برگزار شد. دراین نشست دوساعته ابتدا مدیرعامل صندوق مهرامام رضا(ع) همکاری متقابل بانک ها و صندوق را ضامن موفقیت طرح پرداخت وام ازدواج دانست و ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته، اظهار امیدواری کردکه برخی اعمال سلیقه ها نیز به سرعت پایان یابد. وی از مدیران بانک ها خواست که با تمام توان برای به روز کردن وام های ازدواج تلاش کنند.
وزیر کار وامور اجتماعی در جمع مدیران صندوق مهر امام رضا (ع)
جهرمی: اشتغال در روستاها موضوع بسیار مهمی است و انتظار داریم صندوق مهر امام رضا(ع) با برنامه‌ریزی جامع و منسجم در این زمینه تلاش جدی بعمل آورد.سیدمحمد جهرمی، وزیر کار و امور اجتماعی که در همایش مدیران صندوق مهر امام رضا(ع) سخن می‌گفت با اشاره به حرکت رو به رشد صندوق افزود: با توجه به یک میلیون شغل که در سال نیاز داریم سرمایه گذاری معادل 60 تا 70 هزار میلیارد تومانی لازم داریم.وی گفت: گردش مالی بانکها پاسخگوی جهشها نیست باید صندوق مهر امام رضا(ع) با تفاهم نامه‌هایی که با بانکها منعقد می‌کند تلاش کند بخشی از منابع قرض‌الحسنه بانکها را به سمت اشتغال سوق دهد.جهرمی گفت: برای پیشبرد اهداف صندوق در بحث ازدواج، اشتغال و مسکن جوانان می‌بایست هر جا که نیاز به کمک استانداران و فرمانداران باشد از آنان کمک گرفته شود. وزیر کار و امور اجتماعی افزود: باید با هماهنگی واحد‌های تولیدی بخشی از وام‌های ازدواج بصورت کالای ایرانی مرغوب با قیمت مناسب به دست مزدوجین برسد.یسایی گفت: برنامه‌هایی برای جمع‌آوری وجوه قرض‌الحسنه مردمی برای تقویت منابع صندوق به منظور پرداخت وام‌های ازدواج و اشتغال داریم و امیدوارم در سالگرد تاسیس صندوق که 25 تیرماه برگزار می‌شود مردم عزیز کشورمان در جریان این برنامه‌ها قرار بگیرند.
آمار وامهای اشتغال شهرستان
اعتبار تخصیصی مربوط به سه روستای اصغر آباد ، تیرانچی و قلعه امیریه بوده  که پس مراحل ثبت نام، تشکیل پرونده  ، انجام مراحل بازرسی ، تکمیل و ارسال پرونده به استان،  مبلغ وام اشتغال به متقاضیان واجد الشرایط اختصاص یافت  تعداد  ثبت نام شده گان به ترتیب 34 73- و 50 نفر بوده که از مجموع آن به ترتیب 16 29 و 15 نفر مورد تائید مراجع ذی صلاح واقع گردیده است .لازم به توضیح است که مبلغ اختصاص یافته به روستاها عبارت بود از مبلغ 000/000/1000 ریال به ازاء 16 نفر برای روستای اصغر آباد .مبلغ 000/000/030/1 ریال به ازاء 29 نفر از روستای تیرانچی .و مبلغ 000/000/1000 ریال برای 15 نفر از جوانان واجد شرایط روستای قلعه امیریه .وام های تفاهم نامه ای نیز برای  7 نفر از  ثبت نام شده گان مبلغ  000/000/430 ریال تائید و پرداخت گردیده است .خلاصه اینکه از مجموع 180 نفر ثبت نامی برای وامهای اشتغال روستایی و تفاهم نامه ای 64 نفر از آنان مورد تائید قرار گرفته که مبلغ 000/000/460/3 ریال از محل اعتبارات صندوق مهر امام رضا (ع) تخصیص و پرداخت گردیده است .
جلسه هیات مدیره صندوق مهر امام رضا (ع) شهرستان خمینی شهر
در این جلسه که در تاریخ 12/4/86 به ریاست املایی  فرماندار و رئیس هیات مدیره صندوق مهر امام رضا (ع)  ، تشکیل شد محمد علی خادمی  مدیر عامل صندوق ، ضمن ارائه گزارش یکساله ، از اقدامات انجام شده از تاریخ افتتاح ، یاد آور شدند : به روز شدن وام های ازدواج منوط به همکاری بانکهای عامل خواهد بود .
آقای املایی اظهار امیدواری کردند بانکهای عامل در پرداخت تسهیلات ازدواج در چار چوب تفاهم نامه های منعقده تسریع و در این ارتباط علاوه بر کسب رضایت حق تعالی رضایت بیشتر جوانان عزیز و مزدوجین محترم این شهرستان را فراهم نمایند.قابل ذکر است که حسب اطلاعات کسب شده بیش از 50% از معرفی شده گان توانسته اند از تسهیلات وام ازدواج بهره مند و باقیمانده متقاضیان در شرف تکمیل پرونده و اخذ تسهیلات می باشند
احمد رضا مصورمدیر صندوق مهر امام رضا (ع) استان اصفهان : پرداخت بیش از 70 میلیارد تومان وام ازدواج در استان اصفهان
 آن مجموعه ای که برای ایجاد اشتغال درکشور کار می کند باید مثل اتاق جنگ دوران دفاع مقدس که شب وروز نمی شناخت کار کند

(مقام معظم رهبری آیت اله خامنه ای)

پرسنل صندوق مهر امام رضا (ع)خود را مفتخر به خدمت گذاری در مجموعه ای می دانند که بنام امام رئوف علی بن موسی الرضا (ع)کار خود راآغاز نموده است ومولود اولین مصوبه دولت عدالت در جوار بارگاه آن حضرت است در پیشگاه خداوندجبّه عبودیت وشکر می گزاریم که درطول حیات کوتاه صندوق با همه نقائص وضعفهایش کارهای بزرگی صورت گرفته است که بی تردید دعای خیر محرومین ازپشتوانه های اصلی آن بوده است امروزمی توانیم ادعا کنیم هر زوج جوانی که به صندوق مراجعه نموده وحائز شرایط بوده است ،بدون هر واسطه ای می تواند وام خود رادریافت نماید که پرداخت بیش از هفتاد میلیارد تومان وام ازدواج درسطح اصفهان دلیل این مدعاست جا داردضمن عرض ارادت به مردم شریف شهرستان خمینی شهر از زحمات همکاران زحمت کش و سخت کوش صندوق شهرستان بویژه حاج آقا خادمی مدیر خدوم آن صندوق وهمه همراهان اعم از فر مانداری محترم ،شبکه بانکی،جهاد کشاورزی و خصوصا روحانیت معظم تشکر می نمایم.

والسلام علیکم و رحمت ا...و برکاته 

سید محمد جهرمی:  تشکیلات صندوق برای انجام وظائف بزرگ، به شکلی منعطف طراحی شده است 

دکترجهرمی رئیس هیأت مدیره صندوق مهر امام رضا(ع) گفت:ساختار صندوق مهر امام رضا(ع) به شکلی طراحی شده که امکان واگذاری مسوؤلیت های جدیدرا داشته باشد.وزیر کارو امور اجتماعی که در جلسه مدیران استانی و ستادی صندوق سخن می گفت،اهمیت اشتغال را یادآوری کرد و افزود:نه تنها ایجاد اشتغال، جدید بلکه حفظ اشتغال موجود هم می تواند جزء وظایف صندوق تلقی شود.وی پرداخت یارانه سود تسهیلات را از وظائف مهم صندوق خواندو تقویت بنیه مالی کارآفرینان و نوآوران را از موضوعات مهم در بحث اشتغال معرفی کرد.جهرمی افزود:باید واگذاری امور به استان ها  با سرعت بیشتری انجام شود تا امکان ارائه خدمات به مراجعین افزایش یابدو متقاضیان  وام های خوداشتغالی،کارفرمایی و یارانه سود تسهیلات با سرعت بیشتری به نتیجه برسند.وزیر کار و امور اجتماعی گفت:روش های پرداخت تسهیلات را به شیوه ای برای متقاضیان طراحی کنیدکه تسهیلات به سادگی پرداخت شود.وی عملکردصندوق در بخش ازدواج را مورد قبول خواندو از مدیران صندوق خواست روند پرداخت وام را به شکلی طراحی کنند که کمترین رفت وآمدها را برای متقاضیان داشته باشدو بدون تحمیل هزینه زائد، خدمات صندوق به مناسبترین شکل به جامعه ارائه شود. 

92  درصـد ازمتـقاضـیان  وام  ازدواج تسهیلات دریافت کرده اند 

مدیر عامل صندوق مهر  امام رضا (ع)  گفت :92درصد متقاضیان وام ازدواج تسهیلات دریافت کرده اند.صندوق مهر امام رضا (ع) از 662هزار زوج متقاضی وام ازدواج به 558 هزار نفر یعنی حدود 92درصد تسهیلات ازدواج داد.مدیر عامل صندوق مهر امام رضا (ع) با بیان این مطلب در همایش سراسری مدیران ستادی و استانی صندوق مهر امام رضا (ع) گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج می توانند از طریق سایت اینترنتی صندوق  ثبت نام نموده و پس از پایان مراحل اداری آن تسهیلات خود را دریافت دارند.خلیل یسایی همچنین از اجرایی و عملیاتی  شدن پرداخت تسهیلات کالای ایرانی خبر داد و گفت: در این نوع پرداخت متقاضیانی که تاریخ عقد آنان بعد از 25 تیر امسال باشد میتوانند از یک میلیون تومان تسهیلات نقدی و یک میلیون اعتبار خرید کالای ایرانی استفاده نمایند. 

صدور معرفینامه مزدوجین برای دریافت کالا آغاز شد 

با نهایی شدن توافقات سه جانبه بین صندوق مهر امام رضا(ع)، بانکهای عامل و فروشگاههای معتبر طرف قرارداد، امکان تحویل کالا به مزدوجین دریافت کننده تسهیلات صندوق مهر امام رضا(ع) فراهم شد.در جلسه ای که با حضور مدیران عامل




موضوع مطلب :


 

خبرنامه مهر

شماره 1 اسفند ماه 1385

صندوق مهر امام رضا (ع) شهرستان خمینی شهر

 

یک نکته‏ى دیگر هم کارهاى خوبى است که در زمینه‏ى اقتصاد انجام گرفته - مثل این سهام عدالت، ادامه‏ى طرحهاى نیمه تمام، نوع عدالت در ارائه‏ى تسهیلات بانکى، صندوق مهر رضا و امثال اینها - محتوا و فواید این کارها را با شکل صحیح براى مردم بیان کنید تا معلوم شود این کارها انجام گرفته است. بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ حضرت آیت ا.. خامنه ای  در دیدار با اعضاى هیئت دولت(6/6/85)

 




موضوع مطلب : روابط عمومی و مناسبتها



درباره وبلاگ



استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ


بازی آنلاین


تعبیر خواب آنلاین

Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت


روزشمار فاطمیه
روزشمار غدیر
روزشمار محرم عاشورا<\/a>

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 7
کل بازدیدها: 926776